מתנות ליום הולדת :הפסיכולוגיה של חילופי מתנות

מתנות ליום הולדת :הפסיכולוגיה של חילופי מתנות

מתנה היא ניסיון חברתי, תרבותי וכלכלי; חומר וחברתי
חילופי תקשורת, הטבועה בחברות אנושיות ובעזרת אינסטרומנטלי
שמירה על יחסים חברתיים והבעת רגשות (קמר, 1988, Joy 2001).
מחקר בדיסציפלינות שונות כדי לקבל תובנה של מתנה נותן מתנה המשיך
במשך ארבעים שנה. מתנות מוענקות חגיגה של אירועים מרכזיים בחיים, מדיום עבור
טיפוח יחסים אישיים, לעידוד חילופי דברים חברתיים ולחברה חברתית
ילדים לדפוסי התנהגות מתאימים (Belk, 1979). התחייבויות בתוך הקהילה
מחייבים כי יחידים נדרשים לתת, לקבל ולהצטרף (מאוס, 1954). ב
החיבור שלו לאנתרופולוג הצרפתי – הסוציולוג מרסל מאוס (1954)
הניתוח התיאורטי של תהליך מתן המתנות, שהתבסס על בחינתו במתנה
בין חברות פרימיטיביות, מבודדות או עתיקות. הוא הגיע למסקנה כי מתנה
היא מערכת הנצחה עצמית של הדדיות וסיכם שלושה סוגים של
חובות המשמרות מתנה:
1. החובה לתת.
2. החובה לקבל.
3. החובה לפרוע.
הדרישה לתת עשויה להיות מושרשת בצרכים דתיים או מוסריים, עם חזקה
צריך להכיר ולהחזיק בהיררכיה של מעמד ולהקים או לשמור על שלום
יחסים, או רק ציפייה של נתינה הדדית. המניעים האלה, שלא
להכיר בנתינה חסרת אנוכיות גרידא, להיות מוטבע במרקם של חברה כך
בתנאים מתאימים אדם מחויב חברתית לתת. קבלת מתנות היא
כפי שנראה חובה שווה להתחמק או לסרב מתנות מתפרשת כבלתי ניתנת לזיהוי או
אפילו מעשה עוין. מתחים נוצרים בקבלת מתנה ומאוס ייחס זאת
התרחשות כתוצאה של קבלה להיות הכרה מרומזת של התלות ב
הנותן. על מנת להקטין את המתח הזה יש למלא את החובה לפרוע ולהכשל
לפרוע או להחזיר מספיק יביא לאובדן מעמד והערכה עצמית. מתנות לפירעון
כי הם נאותים או נאותה מדי לייצר התחייבות לפרוע על החלק של
המעניק המקורי והמחזור מחדש. כך, משלוש צורות החובה; לתת,
לקבל ולקבל בחזרה, זה הדדיות, או את תחושת החבות, המנחה את המתנה
חילופי. במפורש, היא השאיפה להשיג "הדדיות מאוזנת", את
סימטריה בין הנותן למקבל המושגת באמצעות היפוך תפקידים (Roberts, 1990;
סאלינס, 1972).
רוב חילופי המתנות שנועדו לשמור על קשרים חברתיים או קשרים
במסגרת של אירועים טקסיים, כגון בימי הולדת או במהלך חג המולד.
אירועים טקסיים אלה מספקים לעתים קרובות טקסי תחזוקה (צ'אל, ​​1988), ומשחקים
2
(Bourdieu, 1977, 1986). מחזור של
חילופי מתנה הדדי יוצר קשר בין אנשים
(Sherry, 1983), היחסים הם ובכך, אישר מחדש על ידי חילופי מתנה קבוע.
בדרך כלל, זה לא תמיד אפשרי או צורך להחליף הדדית מתנות באותו
הזמן ולכן הטבע המתנדנד של ההדדיות פירושו "הדדיות מאוזנת", כ
סימטריה בין הנותן למקבל, לא סביר בנקודה מסוימת בזמן (Sahlins, 1972;
שרי, 1983; רוברטס, 1990; פיטרס ורובן, 1998). כתוצאה מכך, נותן ו
תפקידי הנמענים הופכים ללא הרף כדי לקיים את שותפות החליפין באמצעות הזמן.
ישנם ארבעה יסודות הליבה של gifting כי הם נמשכים מן הספרות; הנותן,
הנמען, את האירוע ואת המתנה.
מתנות ליום הולדת  חשובה ל אינטראקציה בין כל ארבעת האלמנטים בתהליך מתן המתנה שמייצר
את ייחודו של חילופי מתנות מסוים. שרי (1983) מתאר מוטיבציה של נותן מתנה
כמו אלטרואיסטית ואגוניסטית; כוונות אלטרואיסטיות כמו התמקדות על מתן אושר הנמען
כוונות אגוניסטיות כמו התמקדות על כוח ומיקוד על שיפור של
הנותן. המניעים הללו נועדו למקסם את שביעות הרצון של נותן מתנה לעומת למקסם
הנאה הנמען; נתינת מתנה היא לא חילופי דרך אחת, שכן יש שנצברו
הטבות עבור הנותן מדי. מתן מתנות הוא בדרך כלל חוויה חיובית עבור הנותן
ואחד המגדיל את התפיסה העצמית של הנותן (מיק ודמוס, 1990), כמעשה של
נותן נותן הנותן להרגיש יקר ונדיב (Langer, 2000). מתנת מתנה "
קיבולת "מכונה על ידי Wooten (2000) ומתאר את התכונות ואת תכונות הנותן
דורש כדי להצליח כמעניק; יצירתיות, אמפתיה של הנמענים, והשימוש האינטואיטיבי
של כסף, זמן ומאמץ. Wooten (2002) גם מדגיש כי המקבלים חומר
נוחות יכולה לשמש גורם גורם חרדה עבור הנותן, כמו בחירות מתנה להיות
מאתגר כאשר מקבלי אמידים נמצאים במצב לקנות את מה שהם רוצים והם
ולכן נתפס כמבקש שום דבר.

מתנות ליום הולדת

מתנות ליום הולדת

השארת תגובה